برنامه سفر چهار روزه به اطراف تهران

در اين مقاله قصد داريم به معرفي مناطق بكر و تماشايي اطراف تهران، در قالب برنامه سفر به اطراف تهران؛ براي افرادي كه قصد سفر به اين شهر زيبا را دارند بپردازيم. با ما همراه باشيد. البته شما مي‌توانيد هر كدام از اين جاذبه‌ها را به تنهايي نيز اجرا كنيد و در سفر يك روزه به اطراف تهران برويد.
راه‌هاي دسترسي به اطراف تهران
براي رسيدن به تهران راه‌هاي زيادي وجود دارد. از تمام شهرهاي ايران به تهران، اتوبوس، قطار، هواپيما و تاكسي وجود دارد. بهترين راه براي سفر خانوادگي، ماشين شخصي است (در صورتي كه ماشين شخصي داشته باشيد).
بهترين فصل سفر به اطراف تهران
براي يك سفر به اطراف تهران تمام فصل‌ها زيبايي و جذابيت خاص خود را دارند. اما بهترين زمان براي ديدن اين زيبايي‌ها بهار و تابستان است. در اين زمان طبيعت رنگ گرفته و همچنين نگراني در مورد مدرسه بچه‌ها وجود ندارد. البته اگر دغدغه مدارس كودكان را نداريد، پاييز هواي تهران و اطراف آن بسيار مطبوع مي‌شود.
روز اول سفر به اطراف تهران
در اولين روز برنامه سفر به اطراف تهران، برنامه درياچه و يك روستاي زيبا را در نظر داريم.

سد لتيان
در پنج كيلومتري جاجرود، سد بسيار زيباي لتيان واقع شده كه حدود ۳۰ درصد از آب شرب مردم تهران را تأمين مي‌كند. اين سد كه يكي از جاذبه‌هاي اطراف تهران محسوب مي‌شود، علاوه بر داشتن تفريحات آبي بسيار مفرحي مانند ماهي‌گيري، قايق‌سواري و اسكي روي آب؛ مكان مناسبي براي پيك‌نيك خانوادگي است. در اطراف سد لتيان مكان‌هاي ديدني زيادي وجود دارند كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به پارك جنگلي‌هاي لتيان و قو، دره كن، محله‌هاي كلارك و نالان، گلندوك، قاضي آباد، سبوي بزرگ و كوچك، جاييج و نجاركلا اشاره كرد. در اطراف سد لتيان و جاجرود، رستوران‌ها و كافه‌هاي باكيفيتي وجود دارند كه مي‌توانيد آنجا ناهار را نوش جان كنيد.
روستاي افجه
روستاي افجه يكي از زيباترين و پرطرفدارترين روستاهاي گردشگري اطراف تهران، مخصوصاً در فصل بهار است. روستاي افجه به دليل داشتن جاذبه‌هاي گردشگري مانند دشت زيباي هويج، قله‌هاي ساكا، يخچال، آتشكده و مهرچال در فصل بهار مكان موردعلاقه كوهنوردان است. شما مي‌توانيد از دشت هويج، كوچه‌باغ‌هاي روستا و دشت‌هاي اطراف روستا لذت ببريد. كودكان در طبيعت روستا مي‌توانند آزادانه بازي كنند. همه اين جاذبه‌هاي افجه باعث شده برخي گردشگران حتي چند روز را اينجا اقامت داشته باشند. شما هم مي‌توانيد با اجاره اقامتگاه در اين روستا، شب را سپري كنيد.
روز دوم سفر به اطراف تهران
روز دوم سفر به اطراف تهران را با خوردن يك صبحانه خوشمزه در دل طبيعت آغاز كنيد. وسايلتان را جمع كرد و به سمت يكي ديگر از روستاهاي زيباي اطراف تهران برويم.

فشم
فشم يكي از زيباترين روستاهاي شمال شرق تهران است. اين منطقه براي گشت و گذار در بهار و تابستان انتخاب عالي خواهد بود. فشم نيز اقامتگاه‌هاي متنوعي دارد و با اجاره ويلا در فشم مي‌توانيد سفر خانوادگي آرامي در اطراف تهران داشته باشيد. در فشم مي‌توانيد به دره لالون، آبشارهاي اطراف آن، دره‌هاي زيباي فشم، رودخانه و دشت‌هاي اطراف فشم برويد. حتي مي‌توانيد ناهار را در طبيعت ميل كنيد و از هواي فشم لذت وافر ببريد.
روز سوم سفر به اطراف تهران
در روز سوم برنامه سفر به اطراف تهران به يكي از اسرارآميزترين جاذبه‌هاي اطراف تهران برويد.

برغان
برغان يكي از آن روستاهاي اطراف تهران است كه ديدني‌هاي آن تنها به طبيعت آن وابسته نيست و در اين روستا مي‌توانيد جاذبه‌هاي تاريخي متعددي را شاهد باشيد. برغان همچنين اقامتگاه‌ بومگردي نيز دارد كه با اجاره اين اقامتگاه در برغان مي‌توانيد، يك روز كامل در اين روستا اقامت داشته باشيد.

اين روستا در ۶۸ كيلومتري تهران، شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد كه با چشم‌انداز زيباي خود و عبور دو رودخانه شاهرود و سنج مكان زيبايي براي مسافران و گردشگران فراهم آورده است. از جاذبه‌هاي ديگر روستا كه موردتوجه گردشگران است، مي‌توان به مسجد و حسينيه تاريخي، تپه باستاني، پل تاريخي با قدمت دوران صفوي و حمام قدمي اشاره كرد. همچنين يكي ديگر از زيبايي‌هاي برغان، بازار قديمي آن است كه بهترين مكان براي خريدهاي شما است.
روز چهارم برنامه سفر تهران
براي روز چهارم سفر در اطراف تهران مي‌توانيد روستاي ديگري را انتخاب كنيد.

طالقان
طالقان يكي از نام آشناترين مناطق اطراف تهران براي سفر محسوب مي‌شود، جاذبه‌ها و امكانات اين منطقه را معرفي كرده‌ايم. سد طالقان يكي از زيباترين جاذبه‌هاي اين منطقه براي گشت محسوب مي‌شود.
جاذبه‌هاي ديگر اطراف تهران
سفر به اطراف تهران مي‌تواند براساس سليقه و سبك سفر تغيير كند. اگر از سفرهاي چند روزه لذت نمي‌بريد مي‌توانيد يكي از روزها را براي سفر انتخاب كنيد و به آن جاذبه سربزنيد. يا مي‌توانيد جاذبه‌هاي نزديك را براي يك روز انتخاب و سفر كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم اگر تصميم به پيك نيك اطراف تهران داريد، سد لتيان يا سد طالقان را انتخاب كنيد. براي طبيعت‌گردي در اطراف تهران پيشنهادات متفاوتي وجود دارد از جمله دشت لار، دشت هويج، آبشار لالون، هفت چشمه، كردان و سهيليه. با اين‌ حال ويلاهاي اطراف تهران مي‌تواند خود به تنهايي جاذبه گردشگري محسوب شود.

منبع : https://www.otaghak.com/

[ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۵۳:۵۸ ] [ admin ]
[ نظرات (0) ]
[ ]