كاربرد آبنما پرده اي چيست

از اين رو امروزه در سراسر پهنه بسياري از شهرهاي پيشرفته كشورهاي دنيا آبنماهايي ساخته شده از براي ايجاد شور و شادي و آرامش مردم ، در دهه‌هاي گذشته به ويژه از ساليان دهه‌هاي ۲۰ تا ۶۰  بيشتر ميدان‌ها و پارك‌هاي شهرهاي ايران داراي آبنما  شده بودند.

 

آبنما تشكيل شده از فواره و آب راكد است كه ايجاد كننده  فضايي زيبا و آرامش بخش و همچنين متعادل ساختن هوا در محيط داخلي يا بيروني خانه ،پارك ها ، فضاهاي سبز عمومي ، مراكز تفريحي و… ساخته مي شود.

آبنماها هميشه در زمان هاي مختلف باستان، با نماد خاصي بيان مي شدند. به عنوان نمونه در زمان رم باستان آن ها را با مجسمه هايي سنگي يا برنزي يا اشكال حيوانات يا قهرمانان عصر خود تزئين مي كردند كه نمادي از قدرت وشجاعت  آنها بوده است.

لويي چهاردهم در باغ ورساي نمونه هايي خاصي از آبنما را نشان داده است كه نماد قدرت خود بر طبيعت بوده است. طراحي آبنما بستگي به محيط اطرافش دارد. در محيط هاي آرام و بي سر و صدا ايجاد چشمه و جويبار و در محيط هاي پر ازدحام و شلوغ، ساخت آبنما بصورت آبشار و فواره هاي بزرگ انجام مي شود .

آبنما نوشتاري : اين مدل آبنما از نظر طراحي و ساخت بسيار حرفه‌اي مي باشد. در اين آبنما از تكنولوژي سلونوئيد ولوهايي بكار برده مي‌شود كه بعضي اوقات با توجه به درخواست كارفرما، نوع طراحي و رزولوشن آبنما در دسته‌بندي 80 تايي به همراه نازل‌هاي ويژه در مساحت يك متر جاي‌گذاري مي‌شود. 

در اين مدل از آبنما مي‌توانيم  از نرم‌ افزار قوي و خاصي استفاده كنيم كه چراغ‌هاي سيستم نور پردازي را به صورت تكي كنترل كند و كلمات يا شكل‌هاي مورد نظر خود را درآن طراحي و به اجرا دراورد . همچنين   آبنما نوشتاري  را مي توان با موزيك يا بدون موزيك و با نمايش پيام هاي مختلف همچون: پيام تبريك سال نو و ... طراحي كرد و محيطي دلنشين و زيبا ، جذاب و چشم نواز و ارامش بخش را به وجود آورد.

آبنما پرده اي : يكي از لطيف ترين و زيبا ترين  مدل هاي ريزش آب در   آبنما پرده اي  نمايانگر  مي شود. اين آبنما قابل كاربرد در طيف هاي طولي مختلف و ريزش از ارتفاعي كمتر از طول خود  دارا است. براي تشكيل پرده آب بسته به محل قرارگيري سازه آبي و ابعاد موجود يا نيازمند ساخت سازه فلزي هستيم و يا در صورت وجود ابعاد مناسب مي توانيم از ديواره محل ساخت پرده آبي  استفاده كنيم . 

منبع :  abnamazarinco.com

.

 

[ ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۱:۳۹ ] [ admin ]
[ نظرات (0) ]
[ ]