نكات مهم براي شروع موفقيت آميز مطالعه آيلتس

معمولا بيشتر موسسات آموزش زبان، آزمون تعيين سطح آيلتس، تافل و... را انجام مي‌دهند.

آزمون‌هاي تعيين سطح شباهت زيادي به آزمون اصلي دارند؛ با اين تفاوت كه تعداد سوالات آنها كمتر است. اين آزمون‌ها به عنوان معياري براي سنجش ميزان اطلاعات و تسلط شما محسوب مي‌شوند. با توجه به نتايج اين آزمون متوجه نقاط قوت و ضعف خود مي‌شويد و مي‌توانيد برنامه‌ريزي دقيقي براي مهارت‌هاي 4 گانه و آمادگي آزمون آيلتس انجام دهيد.

2- توجه به ددلاين ها (Deadline)
ددلاين به معناي ضرب ‌العجل يا آخرين تاريخ و فرصتي است كه مي‌توانيد اپليكيشن آنلاين دانشگاه را ارائه دهيد. ددلاين دانشگاه ها با هم تفاوت دارد و براي اطلاع از اين موضوع بايد ابتدا وارد سايت دانشگاه مقصد شويد و سپس به قسمت How to Apply يا Apply Now يا عناوين مشابه مراجعه كنيد.

اقدام به موقع مي‌تواند زمان كافي براي مطالعه زبان و موفقيت در اختيار شما قرار دهد. قبل از اينكه شروع به مطالعه كنيد، بايد بدانيد چقدر زمان داريد. اطلاع از زمان به شما كمك مي‌كند تا برنامه ريزي دقيق‌تري انجام دهيد.
3- پيدا كردن منابع معتبر
براي اينكه در آزمون آيلتس موفق شويد، نياز به منابع معتبر و موثقي داريد. برخي معتقدند منابع آزمون آيلتس تاثير بسزايي در يادگيري زبان انگليسي اين آزمون دارد.

4- مشخص كردن نوع مدرك آيلتس
يكي از نكاتي كه قبل از مطالعه آيلتس بايد بدانيد اين است كه به دنبال چه نوع مدرك آيلتسي هستيد. به طور كلي آزمون آيلتس شامل 4 دسته زير مي‌شود.

1- آزمون آيلتس آكادميك IELTS Academic
2- آزمون آيلتس عمومي يا جنرال IELTS General Training
3- آزمون آيلتس ويزا و مهاجرت بريتانيا IELTS for UKVI
4- آزمون آيلتس لايف اسكيلز IELTS Life Skills
اين آزمون‌ها از نظر نحوه آمادگي، نوع و تيپ سوالات شباهت‌ها و تفاوت‌هايي دارند.
5- شناخت چارچوب كلي آزمون
براي شركت در آزمون آيلتس لازم است تا اطلاعاتي درباره تعداد سوالات، نحوه برگزاري هر مهارت و مدت زمان آن، تيپ سوالات و نحوه دسته بندي آنها داشته باشيد. با اطلاع از اين موارد مي‌توانيد برنامه‌ريزي دقيق‌تري انجام دهيد و با قدرت بيشتري مطالعه خود را آغاز كنيد.

6- شركت در آزمون هاي ماك (mock)
آزمون‌هاي ماك كاملا شبيه آزمون اصلي هستند. اين آزمون‌ها به صورت حضوري و مطابق با شرايط آزمون آيلتس برگزار مي‌شوند. سوالات آزمون ماك استاندارد هستند و شامل چهار بخش Listening/Reading/Writing/Speaking مي‌شوند. در واقع آزمون ماك، يك نوع آزمون آزمايشي و شبيه‌سازي شده آزمون آيلتس است.

شركت در آزمون ماك مي‌تواند باعث موفقيت شما در آزمون آيلتس و گرفتن مدرك آيلتس شود. اين آزمون به شما كمك مي‌كند تا از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شويد

7- كمك گرفتن از اساتيد مجرب براي رفع اشكال
هنگامي كه مشغول مطالعه يا تست‌زني هستيد، ممكن است با اشكالاتي مواجه شويد. گاهي اوقات نياز به يادگيري يكسري تكنيك‌ها داريد. براي رفع اين مسائل و يادگيري تكنيك‌هاي مختلف مي‌توانيد از اساتيد موسسات زبان انگليسي كمك بگيريد.
8- داشتن پارتنر آموزشي
برخي افراد براي موفقيت در آزمون آيلتس از يك پارتنر كمك مي‌گيرند. با اين كار اعتماد به نفس خود را در مهارت اسپيكينگ افزايش مي‌دهند. علاوه براين، گرامر را بهتر ياد مي‌گيرند و در زمينه فكر كردن سريع به جملات انگليسي آموزش مي‌بينند. آنها به كمك پارتنر آموزشي خود مي‌توانند روند پيشرفت خود را سرعت ببخشند.

در اين شرايط حتي اگر دچار خطا شوند، خسارتي به آنها وارد نمي‌شود. با اين روش چيزهاي زيادي ياد مي‌گيرند و اشتباهات خود را در هنگام آزمون واقعي تكرار نمي‌كنند.

https://silverbookco.com/

[ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۵۸:۰۲ ] [ admin ]
[ نظرات (0) ]
[ ]