كولر گازي چيست و چگونه كار مي كند ؟

در اين حالت، كولر را يك پمپ حرارتي تبديل مي كند و در هواي سرد زمستان براي گرم كردن محيط از آن استفاده مي كنند.
اجزاي كولر گازي
كولر گازي از قسمت هاي مختلفي تشكيل شده است كه از آن جمله مي توان به كمپرسور، شير انبساط، كندانسور، لوله مويين و اواپراتور اشاره كرد.
تاريخچه كولرگازي
در سال 1840 ميلادي يك اتفاق عظيم رخ داد. شخصي بنام جان گوري به اين موضوع پرداخت كه هواي گرم در محيط باعث بيماري هاي پوستي و مشكلات تنفسي مي شود و خيلي از افراد جان خود را بر اثر شدت هواي گرم از دست مي دهند. همين موضوع باعث شد پزشك جان گوري به مطالعه درباره خنك كردن محيط بيمارستان بپردازد. وي سيستمي را اختراع كرد كه براي محيط منزل مناسب بود و امكان استفاده از آن در بيمارستان وجود نداشت. به همين علت از يخ هاي بزرگ براي خنك ماندن محيط و خود استفاده كرد. اما مشكلي اصلي اين بود كه بايد هزينه زيادي بابت انتقال قطعات بزرگ يخ از ايالات متحده امريكا پرداخت مي شد. اين امر موجب گرديد تا اولين جرقه اختراع كولر گازي در سال 1851 به ذهن جان گوري زده شود. به اين ترتيب او اختراع خويش را ثبت كرد.
انواع كولر گازي
در حال حاضر انواع مختلفي از كولر گازي در بازار به فروش مي رسند كه از آن جمله مي توان يونيت پنجره اي، مدل اسپيلت يا دو تكه، پرتابل، داكت اسپيلت، مولتي اسپيلت، مدل سقفي و زميني را نام برد.
كولر گازي چه مزايا و معايبي دارد؟
اين دستگاه در مدت كمي مي تواند هواي محيط را خنك كند. علاوه بر اين قادر است تا آلودگي و گرد و غبار محيط را كاهش دهد. يكي ديگر از مزاياي استفاده از كولر گازي اين است كه مي توان از آن در مناطق حاره اي و شرجي استفاده كرد. اين دستگاه را مي توان به صورت مستقل در مكان هاي مختلف نصب كرد. امكان تنظيم خودكار دماي محيط، قابليت ترموستات دمايي، سر و صداي كم از ديگر مزيت هاي كولر گازي به شمار مي روند.
كولر گازي در كنار مزايا، داراي معايبي نيز است. قيمت خريد كولر گازي زياد مي باشد و علاوه بر اين، برق بيشتري هم نسبت به چيلر، كولر آبي و فن كويل مصرف مي كند. اگر فيلترهاي كولر گازي تميز نشوند، بيماري هاي تنفسي و آلرژي ايجاد مي كنند.
كولر گازي را در چه مكان هايي مي توان نصب كرد؟
مي توان از كولر گازي در مكان هاي مختلفي مانند هتل، مسجد، استاديوم، مجتمع هاي مسكوني، تجاري، اداره ها، فرودگاه، خوابگاه، سالن انتظار، بيمارستان ها، مطب پزشكان و ... استفاده كرد.
شما هم مي توانيد براي نصب كولر گازي در شرق تهران با كارشناسان اين مركز تماس بگيريد.

[ ۸ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۱۳:۵۷ ] [ admin ]
[ نظرات (0) ]
[ ]