قيمت لوله برق

قيمت لوله برق ، يكي از تجهيزات كاربردي كه در تاسيسات ساختماني به كار برده مي شود، لوله برق مي باشد. لوله هاي برق از آنجايي كه داراي انواع مختلفي هستند و با قيمت‌هاي مختلفي نيز به فروش مي‌رسند.

قيمت لوله برق با توجه به انواع مختلف آن و همچنين نوع لوله pvc، لوله نسوز لوله خم سرد يا خم گرم و همچنين با در نظر گرفتن برند كارخانه اي كه آن را توليد كرده است، متفاوت خواهد بود. در صورتي كه قصد داريد انواع لوله برق در سايز جنس و برندهاي مختلف را توليد تهيه كنيد، از طريق مراجعه به سايت هاي معتبر مي توانيد اين لوله ها را به صورت اينترنتي خريداري كنيد .

در اين مقاله شما را با انواع لوله هاي برق و قيمت لوله برق آشنا مي كنيم .

لوله برق چيست ؟
در ديواره‌ يا كف ساختمان از طريق اتصالات، لوله‌هايي قرار مي‌دهند كه سيم‌هاي رساناي برق را پوشش مي‌دهد. اين لوله براي جلوگيري از صدمات ناشي از برخورد برق با انسان، نظم دادن به كابل و سيم‌كشي‌هاي ساختمان و جلوگيري از آسيب به هادي برق به كار مي‌رود. اين لوله را در ساختمان‌هاي مسكوني، تجاري، ورزشي و… مي‌بينيد.

همان گونه كه همه ما مي دانيم براي انجام دادن سيم كشي برق بدون استفاده از لوله هاي مخصوص اين كار امكان‌پذير نيست. زيرا موجب احتمال بروز آتش سوزي در ساختمان مي شود. با توجه به اينكه نوع لوله هاي برق متفاوت مي باشد سايز آن ها نيز متفاوت است. به عنوان مثال لوله هاي فولادي معمولاً سه متري مي باشند و با وجودي كه براي لوله هاي پلي آميد و پي وي سي ابعاد هر شاخه ۶ متر خواهد بود.

در تعريف لوله برق بايد گفت كه در ديوار يا كف ساختمان با استفاده از اتصالات لوله هايي به كار برده مي‌شود كه سيم هاي رساناي برق را پوشش خواهند داد. اين لوله ها جهت جلوگيري از صدمات ناشي از برخورد برق با انسان و همچنين نظم دادن به كابل و سيم كشي هاي ساختمان و پيشگيري از صدمه رسيدن به هادي برق به كار برده مي شوند. در ساختمان هاي مسكوني، تجاري، ورزشي و غيره از لوله هاي برق استفاده مي شود. لوله هاي برق داراي انواع مختلفي هستند. پيش از بررسي قيمت لوله برق انواع آن را براي شما معرفي مي كنيم. اين لوله ها با مواد گوناگوني توليد مي شوند و در بازار داراي انواع مختلفي هستند.

لوله برق فولادي
لوله هاي برق فولادي به دو صورت روكار و توكار به كار برده مي شوند. لوله هاي برق فولادي در مقابل ضربه بسيار مقاوم بوده و گرد و غبار را به خود جذب نخواهند كرد. از طريق خم كردن اين لوله ها با استفاده از دستگاه مي توان آن ها را در بخش‌هاي مختلف به كار برد. اين لوله ها داراي مقاومت فشاري بسيار بالايي بوده و از اين رو در مقابل خوردگي از خود مقاومت زيادي نشان خواهند داد. لوله هاي فولادي در برابر زنگ زدگي چندان مقاوم نيستند. در مقايسه با ديگر لوله هاي برق محبوبيت لوله هاي فولادي بسيار بيشتر مي باشد.‌

لوله برق پلي اتيلن
نوع ديگري از لوله هاي برق لوله هاي پلاستيكي نرم مي باشند كه از لوله هاي خرطومي محكم تر بوده و نسبت به لوله هاي پي وي سي نرم تر مي باشند. اين لوله ها در مقايسه با ديگر لوله هاي پي وي سي داراي قيمت بيشتري هستند.
لوله هاي برق پلي اتيلن از رايج ترين انواع لوله برق و شمار مي‌آيد كه ساختار آن ها از نوع پلاستيك نرم مي‌باشد. اين لوله ها داراي خصوصيات زير مي باشند:
بالا بودن سرعت اتصال بصورت جوشي و دنده اي در اين نوع لوله
وزن سبك و قابليت نصب آسان
عايقي مناسب جهت كابل برق
دوام و استحكام بسيار بال

لوله برق گالوانيزه
نوع ديگري از لوله هاي برق لوله هاي برق گالوانيزه مي باشند كه داراي دو نوع گالوانيزه سرد و گالوانيزه گرم بوده كه داراي پوششي از روي و كادميم مي باشد. اين لوله ها در برابر زنگ زدگي مقاومت بسيار خوبي از خود نشان مي‌دهند. همچنين لوله هاي برق گالوانيزه به صورت توكار و در زير اندود گچي به كار برده خواهند شد.

لوله برق گالوانيزه گرم
از لوله هاي گالوانيزه شده بيشتر در مناطقي كه سر باز هستند و همچنين فضاي بيروني سازه ها استفاده خواهد شد. اين نوع از لوله هاي برق را در كوره هاي مخصوص آبكاري مي‌كنند و براي مناطق مرطوب خارجي لوله ها هيچ نوع رطوبتي را به خود جذب نخواهند كرد.

لوله هاي برق گالوانيزه به علت داشتن پوشش گالوانيزه از استحكام بسيار زيادي برخوردار هستند و در صنعت به ويژه براي عبور تجهيزات برق در كارخانه و كارگاه ها استفاده از اين لوله ها كاربرد زيادي دارد. لوله هاي برق گالوانيزه از تحمل فشار بالايي برخوردار بوده و در برابر ضربه مقاوم مي باشند. در بخش هايي از ساختمان كه به محافظت بيشتر از كابل و سيم كشي ها نياز باشد، از اين نوع لوله ها استفاده مي شود و آن را به صورت روكار و تو كار به كار مي برند.

لوله هاي گالوانيزه را مي توان با استفاده از دستگاه خم كن خم كرده و به آن ها فرم دلخواه را داد. اين دسته از لوله هاي برق به روش گالوانيزاسيون گرم كاري مي شوند. جهت گالوانيزه شدن اين لوله ها آن ها را به روش غوطه وري در وان مذاب روي گذاشته به گونه‌اي كه پوشش روي در تمامي قسمت هاي بيرون و داخل لوله ها به كار رفته و اين پوشش از زنگ زدگي و خوردگي لوله ها محافظت خواهد كرد.

بنابراين استفاده از اين نوع از لوله هاي برق در محيط هاي مرطوب گزينه مناسبي مي باشد.

لوله برق گالوانيزه سرد
اين مدل از لوله ها با نام فابريك نيز شناخته مي شوند و جنس آن ها معمولا از فلز مي‌باشد. از اين نوع لوله ها براي مناطق سرپوشيده و فضاي داخلي سازه ها استفاده مي شود. با در نظر گرفتن اينكه اين نوع لوله هاي به صورت فابريك هستند، در مناطق مرطوب و خارجي امكان زنگ زدن آنها نيز وجود خواهد داشت.

لوله برق خرطومي
لوله هاي برق خرطومي داراي دو نوع پلاستيكي و فلزي مي باشند. اين نوع لوله هاي پلاستيكي از جنس pvc ساخته مي شوند و داراي انعطاف پذيري بسيار بالا و همچنين استقامت بسيار كمي هستند. لوله هاي خرطومي فلزي و قابليت انعطاف پذيري داشته و به صورت روكار به كار برده مي شوند.

لوله برق پلي آميد
تقريباً مي‌توان گفت در بيشتر از نيمي از ساختمان ها از لوله هاي برق پلي آميد استفاده مي‌شود. اين لوله هاي نرم پلاستيكي داراي وزن سبك و قابل انعطافي هستند و در مقايسه با ديگر انواع لوله هاي برق از قيمت كمتري برخوردار بوده و كم هزينه تر هستند. ولي يكي از نكاتي كه لازم است در مورد اين لوله ها بدانيد اين است كه شعله ور بوده و قابليت اشتعال پذيري دارند، از اين رو از استفاده اين لوله ها در بسياري از تاسيسات جلوگيري شده است. ويژگي هاي لوله هاي برق پلي آميد عبارتند از :
مقاومت در برابر ضربه
مقاومت بسيار بالا در برابر خوردگي و سايش
انعطاف پذيري بالا و عدم ايجاد ترك خوردگي

لوله برق پي وي سي
يكي ديگر از انواع لوله هاي برق پلاستيكي سخت كه جهت استفاده در سقف هاي بتني بسيار مناسب مي باشند، لوله هاي برق پي وي سي هستند. با وجودي كه اين لوله ها ضربه پذير بوده و در مقابل حرارت مقاوم نيستند، ولي مقاومت اين لوله ها در برابر مواد شيميايي، اكسيد و ضد زنگ بودن و همچنين عايق پذيري آن ها موجب شده است تا اين لوله ها براي استفاده بسيار محبوب باشند. از جمله ويژگي هاي خوبي كه سبب محبوبيت اين لوله‌ها شده است، قيمت ارزان تر آنها مي باشد.

اتصالات لوله هاي برق
براي به وجود آوردن انشعاب و خم در لوله ها و اتصالات دادن آن ها به اتصالاتي لازم است كه با در نظر گرفتن نوع لوله و قطر آن تعيين خواهد شد. از جمله مهم ترين اتصالات لوله برق مي توان به موارد زير اشاره كرد:
اتصالات دردار
جعبه تقسيم
درپوش
بوشن
تبديل
زانويي
اتصالات پي وي سي

قيمت لوله برق
با توجه به تغيير دلار قيمت لوله برق به صورت روزانه تغيير مي‌كند. قيمت لوله برق با در نظر گرفتن نوع آن يعني با توجه به اين كه از نوع لوله پي وي سي، گالوانيزه، آهني گ، پلي آميد يا پلي اتيلن باشد داراي قيمت متفاوتي خواهد بود. برند كارخانه اي كه اين لوله را توليد كرده است و همچنين سايز لوله ها روي قيمت لوله برق نيز تأثير بسيار زيادي مي گذارد. شما مي توانيد براي مشاهده قيمت به روز انواع لوله برق وارد سايت هاي فروش اين لوله ها شويد و قيمت روز لوله برق را مشاهده كنيد.

عوامل تاثيرگذار روي قيمت لوله برق
روي قيمت لوله برق عوامل بسيار زيادي تأثيرگذار هستند. در صورتي كه شما قصد داريد لوله برق خريداري كنيد در بازار با قيمت هاي مختلفي روبرو خواهيد شد. پيش از خريد لوله برق بهتر است با عوامل تاثيرگذار روي قيمت آن ها آشنا شويد. اين عوامل عبارتند از:
مواد اوليه به كار رفته در لوله
نوسانات دلار
ليست قيمت لوله برق
قطر و اندازه لوله

خريد آنلاين لوله برق
در فروشگاه اينترنتي آنلاين مي توان انواع بهترين و با كيفيت ترين لوله هاي برق را مشاهده كرد و با در نظر گرفتن قيمت اين لوله ها براي خريد آن ها اقدام كرد. خريد اينترنتي لوله برق براي مشتريان اين امكان را ايجاد مي‌كند كه بدون نياز به صرف انرژي و زمان بتوانند بدون رفت ‌و آمد از طريق چند كليك ساده لوله برق مورد نظر خود را انتخاب كرده و با مقايسه قيمت آن با ديگر فروشندگان با خيال راحت اين لوله را خريداري كرده و آن را درب منزل تحويل بگيرند.

تاثير شرايط محيطي در انتخاب جنس لوله برق
در رابطه با اين سوال كه شرايط محيطي مي‌تواند در انتخاب جنس لوله برق تأثيرگذار باشد، بايد گفت كه بله در محيط‌هاي گرم و مرطوب لازم است از لوله هاي فولادي و pvc استفاده شود. با وجودي كه در مكان هايي كه داراي آب و هواي معمولي هستند، نوع لوله و آب و هوا ارتباط چنداني با يكديگر نخواهند داشت.

لوله هاي برق نسوز
از آنجايي كه همه لوله هاي برق نسوز نيستند، در صورتي كه مي خواهيد لوله برق نسوز تهيه كنيد، بهتر است كه نوع لوله pvc و upvc را انتخاب كنيد. اين لوله ها از نوع نسوز مي باشند كه در در برابر شعله و حرارت داراي مقاومت بسيار خوبي هستند.

مزاياي استفاده از لوله برق در ساختمان
در سيستم برق ساختمان انواع مختلف سيم ها و كابل ها به كار برده مي شوند كه به علت رسانا بودن مي‌تواند موجب بروز حوادث غيرمترقبه شود. بنابراين لازم است كه از لوله هاي برق در سيستم برق ساختمان استفاده شود.‌اين لوله ها داراي مزاياي زير مي باشند:
محافظت از اين سيم ها و كابل ها
جلوگيري از بروز هرگونه حادثه اي
افزايش دوام سيم كشي

مراحل لوله كشي برق ساختمان
با توجه به ضرورت و اهميت حفاظت از سيم كشي ساختمان در برابر حوادث، اين عمليات مستلزم رعايت اصول و استانداردهايي خاص و كاربرد تجهيزاتي تخصصي در اين زمينه است.
با توجه به اهميت و ضرورتي كه حفاظت سيم كشي ساختمان در مقابل حوادث دارد، اين عمليات لازم است با رعايت اصول و استانداردهاي خاص و با كاربرد تجهيزات تخصصي در اين زمينه صورت گيرد. لوله كشي برق در واقع راهي براي ايمن كردن مسيرهاي سيم و جلوگيري از تماس آن با مصالح ساختماني است. لوله كشي برق ساختمان در طي مراحل مختلفي صورت مي گيرد كه اين مراحل عبارتند از:
مرحله اول: زمان شروع به ساخت پروژه
مرحله دوم: هنگام تكميل بخش هاي داخلي
مرحله سوم: بعد از اتمام كليه مراحل داخلي ساختمان

قيمت لوله برق
قيمت انواع لوله برق با توجه به نوع آن يعني لوله پي وي سي، لوله نسوز يا لوله خم سرد بودن و همچنين با توجه به برند كارخانه توليدي و سايز لوله متفاوت است. براي تهيه انواع لوله هاي برق در سايز، جنس و برندهاي مختلف ازجمله لوله برق سمنان، به عنوان يكي از برندهاي مطرح لوله برق در بازار مي توانيد از خدمات ما در فروشگاه اينترنتي آف آن لايت استفاده كنيد.

براي خريد لوله برق چه بايد كرد؟
در صورتي كه مي خواهيد براي پروژه ساختماني خود انواع لوله برق را خريداري كنيد، با مراجعه به فروشگاه هاي عرضه كننده اين مواد و همچنين فروشگاه لوله و اتصالات مي‌توان لوله مورد نظر خود را تهيه كرد‌ ولي ممكن است به نظر برسد كه مثل ديگر اقلام خريد اينترنتي اين مواد نيز از هر لحاظ به نفع مشتريان باشد. به اين صورت كه با خريد اينترنتي در وقت و زمان مشتريان صرفه جويي شده و حمل متريال خريداري شده به صرفه تر صورت خواهد گرفت. فروشگاه هاي اينترنتي معتبر زيادي در زمينه عرضه لوله برق فعال مي باشند كه با مراجعه به آنها مي توان تنوع در كالا و تناسب محصولات را مشاهده كرده و لوله برق مورد نظر خود را با قيمت مناسب خريداري كرد.

 

منبع :

https://loolehbargh.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%84%d9%88%d9%84%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d9%82/

[ ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۳۹:۰۸ ] [ admin ]
[ نظرات (0) ]
[ ]