بهترين ماسك هاي خانگي براي نرم كردن مو چيست؟

اگر مي‌خواهيد با كمك اين روش فوق العاده، موهاي خود را نرم و خوش حالت كنيد، تنها كافيست از دو تخم مرغ استفاده كنيد و آن ها را هم بزنيد تا زماني كه كف كند. در صورت نياز مي توانيد از دوقاشق ماست هم استفاده كنيد. اين امر باعث مي‌شود كه موهاي نرم‌تر و جذاب‌تري داشته باشيد سپس موهاي خود را با اين تركيب كاملا بپوشانيد و بگذاريد به مدت ۱۰ دقيقه بر روي موهاي شما باقي بماند تا تاثير شگفت انگيز آن را مشاهده كنيد سپس موهاي خود را با آب سرد كاملا بشوييد.

دقت كنيد كه حتما پس از استفاده از اين ماسك، موهاي خود را با آب سرد بشوييد زيرا تخم مرغ با گرما تداخل دارد و شستن مو با آب گرم باعث پخته شدن تخم مرغ مي شود و ممكن است براي موهاي شما مشكل ايجاد كند.


2. روغن نارگيل
امروزه روغن نارگيل نقشي اساسي در محصولات آرايشي دارد و داراي خواص بسياري مي‌باشد. جداي اينكه اين روغن براي پوست‌هاي خشك فوايد زيادي دارد. همچنين مي‌تواند در نرم كردن و لطيف كردن موهاي خشك بسيار خوب عمل كند. روغن نارگيل با نفوذ به اعماق ساقه مو، باعث مي‌شود موهايي نرم داشته باشيد. براي استفاده از اين راهكار در جهت نرم كردن مو مي‌توانيد هم از خود روغن نارگيل و هم از محصولاتي كه حاوي روغن نارگيل هستند استفاده كنيد. اگر بعد از استفاده از روغن نارگيل موهاي شما بيش از اندازه چرب شد، مي توانيد فقط انتهاي موهاي خود را چرب كنيد. توجه داشته باشيد كه از روغن براي موهاي خود حداقل يك روز در ميان استفاده كنيد و در مصرف آن زياده روي نكنيد.


3. روغن زيتون
يكي از ديگر گزينه‌ها جهت نرم كردن مو، روغن زيتون مي‌باشد. روغن زيتون خواص بسياري براي بدن دارد و همچنين مي‌تواند يك تقويت كننده و نرم كننده بسيار خوبي براي موها باشد. روغن زيتون مانند يك مانع در مقابل آب عمل مي‌كند و از آسيب ديدن كوتيكول‌هاي مو توسط مولكول‌هاي آب جلوگيري مي‌كند. تنها ايرادي كه روغن زيتون دارد اين است كه مو را بيش از حد چرب مي‌كند. براي اين‌كه بتوانيد نتيجه خوبي بگيريد بهتر است هفته‌اي يك بار مقدار كمي از روغن زيتون را به موهاي خود بماليد.

4. روغن آرگان
اگر موهاي بسيار خشكي داريد، استفاده از روغن خالص آرگان به شما نتيجه ي بسيار خوبي مي‌دهد. روغن آرگان به دليل خواص و فوايد بسياري كه دارد امروزه در اكثر محصولات نرم كننده و حالت دهنده مو استفاده مي‌شود. يكي از خواص روغن آرگان، خواص مرطوب كنندگي است .روغن آرگان را همانند روغن زيتون استفاده كنيد و فقط مقدار كمي از آن را روي سطح موهاي خود قرار دهيد.


5. استفاده از ماسك مو به صورت هفتگي
اگر موهاي خشكي داريد استفاده از روغن‌ها به نرم شدن موهاي شما و افزايش رطوبت آن بسيار كمك مي‌كند اما اگر علاقه اي به استفاده از روغن خالص نداريد، مي توانيد از ماسك‌هاي مو استفاده كنيد. استفاده از ماسك مو به صورت هفته اي يكبار مي تواند به مرور زمان موهاي شما نرم‌تر كند و باعث شود رطوبت موهاي شما حفظ شود پس از شستو شوي مو مي‌توانيد از ماسك مو نرم كننده استفاده كنيد. حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه اگر مي‌خواهيد از ماسك مو استفاده كنيد، موهاي شما يك مقدار نم داشته باشد.

موي كاملا خيس و يا كاملا خشك براي استفاده از ماسك اصلا توصيه نمي‌شود و ممكن است به موهاي شما آسيب جدي وارد كند. پس از آن كه ماسك مو را بر روي موهاي خود قرار داديد، بعد از گذشت ۵ دقيقه مي توانيد موهاي خود را آب بكشيد و بشوييد.
منبع : https://asremoo.com/

[ ۸ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۰۹:۴۶ ] [ admin ]
[ نظرات (0) ]
[ ]