پاكسازي كبد با خاكشير، نسخه اي ساده با تاثير عالي

خاكشير قاتل كبد چرب بوده و به علت خواص ديورتيك طبيعي به سرعت كبد را پاكسازي و سم زدايي مي كند. اگر شما نيز به بيماري كبد چرب دچاريد و براي پاكسازي كبد نياز به درمان گياهي مناسبي داريد، حتما از خاكشير استفاده كنيد و با مصرف آن كبد را سم زدايي نماييد.

چگونه با مصرف خاكشير كبد را پاكسازي نماييم؟
براي پاكسازي و سم زدايي كبد چرب مخلوط هاي مختلفي با خاكشير وجود دارند كه عبارتند از:

جوشانده خاكشير
يكي از توصيه هاي طب سنتي براي پاكسازي كبد مصرف جوشانده خاكشير مي باشد. براي تهيه جوشانده خاكشير دو قاشق غذاخوري خاكشير را در دو ليوان آب بجوشانيد، اين جوشانده را ناشتا ميل كنيد و تا نيم ساعت پس از مصرف آن چيزي نخوريد.

خاكشير

خاكشير با مخلوط شاطره و كاسني
يك معجون مناسب براي سم زدايي كبد مصرف خاكشير با مخلوط شاطره و كاسني است. مصرف خاكشير به همراه عرق كاسني يك درمان مفيد براي كبد چرب مي باشد. براي تهيه اين معجون يك قاشق غذا خوري خاكشير را به عرق كاسني اضافه كرده و ميل كنيد. مي توانيد اين مخلوط را با شاطره نيز تركيب نماييد.

خاكشير و ترنجبين
براي درمان كبد چرب و پاكسازي كبد مي توانيد خاكشير را با مقداري ترنجبين مخلوط كنيد. مصرف خاكشير به همراه ترنجبين درمان كننده سودا و بلغم نيز مي باشد. تركيب اين دو ماده كبد را سريع پاكسازي مي كند اما در موارد پاكسازي كبد با خاكشير و ترنجبين به خصوص براي صفراوي مزاج ها بايستي با احتياط مصرف شود زيرا ممكن است يك بيرون ريزي ايجاد كند كه بيمار مبتلا به صفرا نمي تواند اين حالت را تحمل نمايد.

نوشيدني خاكشير

تركيب خاكشير با آب پنير
براي پاكسازي كبد از تركيب خاكشير با آب پنير استفاده كنيد. تركيب خاكشير با آب پنير (ماء الجبن)، دارويي ضد سودا و ضد صفرا و مفتح قوي كبد به خصوص بازكننده مسيرهاي كبدي به خصوص سودا مي باشد.

تركيب خاكشير با بارهنگ و خرفه
براي كاهش حرارت بدن و كاركرد بهتر كبد و پاكسازي آن مصرف خاكشير همراه با بارهنگ و خرفه خيلي توصيه مي شود.بارهنگ داراي طبيعتي سرد و خشك و خرفه داراي طبيعت سرد و تر است كه همراه با خاكشير براي رفع عطش ،رفع جوش هاي صورت و پاكسازي كبد مفيد است.

گياه بارهنگ

طريقه مصرف خاكشير براي پاكسازي كبد
براي درمان سيروز كبدي و پاكسازي كبد بهتر است نوشيدني هاي بالا را ناشتا و تا يك ماه مصرف كنيد و تا نيم ساعت پس از مصرف آن چيزي نخوريد.

روش شستن خاكشير
خاكشير داراي مقدار زيادي شن و برگ است و بايد قبل از مصرف آن را بشوييد و بخيسانيد.براي شستن خاكشير، خاكشير را در يك كاسه بزرگ ريخته و مقداري آب به آن اضافه كنيد و خاكشير را درون آب هم بزنيد تا دانه هاي آن جدا شوند.سپس صبر كنيد تا دانه هاي خاكشير ته نشين شوند و برگ هاي داخل آن به سطح آب آيند. حالا آب را خالي كنيد و دوباره در كاسه آب بريزيد تا پر شود.اين كار را بايد تكرار كنيد تا خاكشير عاري از شن و... گردد.

اكنون مقداري آب به خاكشير اضافه كنيد و آن را آرام در يك ظرف ديگر بريزيدتا شن هاي خاكشير در ته ظرف اول باقي بماند. با تكرار اينكار هيچ شني در كف ظرف باقي نمي ماند.

گياه خاكشير

نكته مهم
در مصرف خاكشير اعتدال را رعايت كنيد، ذكر اين نكته ضروري است كه به طوركلي استفاده از داروهاي گياهي بايستي با تجويز پزشك و متخصص طب سنتي باشد.
توجه : مطالبي كه از منابع خارجي ترجمه شده ، تنها جنبه اطلاع رساني و آموزشي دارد . از اينرو توصيه پزشكي تخصصي تلقي نمي شوند و نبايد آنها را جايگزين مراجعه به پزشك جهت تشخيص و درمان دانست .
منبع : نمناك

[ ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۰۷:۰۰ ] [ admin ]
[ نظرات (0) ]
[ ]