هشدار! اين سردرد ها نشانه تومور مغزي هستند

ساير مشكلات عصبي همراه هستند، شما ممكن است علائم تومور مغزي را نشان دهيد. علت اصلي بسياري از تومو‌رهاي مغزي مشخص نيست.  تومورهاي مغزي ممكن است در هر سني اتفاق بيافتند اما در سنين جواني و نوجواني شايع تر هستند. 

 

نشانه‌‌هاي تومور مغزي
بيشترين دليل مراجعه بيماران به متخصصين مغز و اعصاب را انواع سردردها، حملات تشنجي و سكته‌هاي مغزي عنوان داشت و گفت: اولين علامت تومورهاي مغزي مي‌تواند تشنج يا سردرد باشد كه بسياري از افراد به همين علت نزد متخصصين مغز و اعصاب مراجعه كرده كه اين پزشكان به محض اطلاع از اين مسئله بيماران را به جراحان متخصص مغز و اعصاب معرفي مي‌كنند.

علائم تومور مغزي
وي در مورد نخستين علائم تومور مغزي اظهار داشت: سر دردهاي مزمن يا سردردهايي كه ناگهاني آغاز شده و به داروهاي معمول جواب ندهد مي‌تواند از نشانه‌هاي نخستين تومور مغزي باشد.اين مسئله در افرادي كه سابقه سردرد ندارند بيشتر است البته سردرد به سرعت رشد تومور و محل آن بستگي دارد.

متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: سردرد همراه با استفراغ، دوبيني و يا تاري ديد نيز از نشانه‌هاي احتمال تومور مغزي است كه اگر بتوانيم سريع اين بيماري را تشخيص دهيم شانس اميد به زندگي افزايش مي‌يابد.

علائم پنهان تومور مغزي
نگهي در رابطه با درمان تومورهاي مغزي گفت: اكثر مواقع اين درمان‌ها توسط جراحي يا گامانايف انجام مي‌گيرد كه گانامايف يك تكنولوژي جديد بوده و به جاي اينكه تومور را از بيرون راديوگرافي كنند به داخل آن اشعه وارد كرده و از طريق سوزاندنش، آن را كوچك مي‌كنند.همچنين براي برداشتن تومور بهتر است ابتدا آن را با گامانايف كوچك و از ساير اجزا جدا كرد.

 

تومور مغزي بدخيم
وي در مورد اينكه آيا تومورهاي مغزي در كشور افزايش يافته يا خير، گفت: آمار علمي دقيقي در اين رابطه گزارش نشده است.

فارس

گردآوري: پرشين وي

[ ۱ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۵۱:۲۲ ] [ admin ]
[ نظرات (0) ]
[ ]